دوره تربیت مربی پیش دبستانی
پیش دبستانی دورهی حساس و بسیار قابل توجه است. کودکان در این دوره علاوه بر فراگیری اصول زندگی فردی و اجتماعی و تقویت مهارتهای 12گانه که خدمتتان عرض میکنیم؛ برای ورود به مدرسه آماده میشوند.
در این دوره اولین رکن که اهمیت بسیار زیادی دارد، مربی است. از آنجا که والدین به دنبال پیش دبستانیهای حرفهای با مربیان کارآزموده و حرفهای هستند؛ مدیران مراکز پیش دبستانی نیز به دنبال مربیان حرفهای هستند تا بتوانند بهترین و بیشترین بازدهی را برای نوآموزان و بالاترین رضایتمندی را از سمت والدین داشته باشند.
دوره تربیت مربی پیش دبستانی ، دورهای جامع و حرفهای است که برای خانمهای مستعد و مشتاق به مربیگری دوره پیش دبستانی آماده شده است و با سابقهی زیاد (از سال 1386) توسط مکتب القرآن الکریم در تمام استانهای ایرانِ مقتدر در حال برگزاری است.
دوره تربیت مربی پیش دبستانی چیست؟
دوره تربیت مربی پیش دبستانی
چرا در دوره تربیت مربی پیش دبستانی ثبت نام کنیم؟
کیفیت برگزاری دوره
عناوین و محتوای آموزشی دوره تربیت مربی پیش دبستانی بر اساس نیازها، توانمندیها و استعدادهای پیدا و پنهان ودکان قبل از دبستان پیش بینی شده است که شامل موارد زیر است:
- فنون کلاس داری
- روانشناسی کودک
- روش تدریس واحدهای یادگیری
- روش تدریس کتاب انس با قرآن
- زبان آموزی
- دانستنیهای قرآن
- احکام
فنون کلاس داری:
آشنایی با روشهای مدیریت و کنترل کلاس، روشهای آماده سازی روحی و روانی بچهها جهت آموزش مفاهیم مربوط به کودک، عوامل برقراری ارتباط در کلاس،آشنا نمودن مربی جهت داشتن کلاسی پویا و فعال
روانشناسی کودک:
آشنایی با انواع رفتار، نیازها و ویژگیهای اساسی انسانها بخصوص سنین 3 تا 6 سال، آشنایی با مراحل رشد شخصیت کودکان، شناخت و درمان برخی از مشکلات کودکان (علائم، علل و درمان هر مشکل)
روش تدریس واحدهای یادگیری:
آشنایی با اهمیت و اهداف آموزش واحدهای یادگیری، یادگیری ویژکگی های واحدهای یادگیری حوزههای یادگیری، یادگیری، طراحی و تولید یک واحد یادگیری به صورت عملی و گروهی و آشنایی نونهالان با مفاهیمی از قبیل آموزشگاه، خیابان، خانواده، انسان، ایران و طبیعت
روشهای تدریس انس با قرآن:
اهمیت و آموزش غیر مستقیم در پیش دبستانی، معرفی و توضیح هر یک از ابعاد رشد و اهمیت و ارتقاء آن، معرفی و توضیح اهداف یازده گانهی پیش دبستانی، اجرای کار گروهی و کار عملی مربیان، ارائه مراحل تدریس و شیوههای ارزشیابی از کودکان با توجه به محدوده انتظارات از کودکان
زبان آموزی:
آشنا نمودن مربیان با مفهوم، ویژگیها و نقشهای زبان (گوش دادن، سخن گفتن، خواندن)، آشنایی مربیان با زبان گفتاری و دستگاه گفتاری، آشنا نمودن مربیان با بازیهای آموزشی و کاربرد آن در مفاهیم آواشناسی
دانستنیهای قرآن:
آموزش مربیان برای طراحی یک زنگ انس با قرآن در نونهالان، آشنا نمودن مربیان با آداب حضور در محضر قرآن برای مربیان – نونهالان، آشنا نمودن مربیان با عوامل پذیرش مربی در بین نونهالان (مقبولیت و محبوبیت)
احکام:
آشنایی مربیان با مفاهیم اصول احکام در حد کودکان. شامل مباحث: تقلید، مطهرات، نجاسات، وضو، تیمم و…
اساتید دوره
مدرک دوره
پس از اتمام دوره و کسب نمره قبولی مدرک این دوره توسط موسسه فرهنگی-آموزشی مکتب القرآن الکریم صادر میگردد.
در اسفندماه 1382 بر اساس دستورالعمل و مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، دوره 2 ساله برای کودکان 4 تا 6 سال برای اولین بار تصویب شد.